2011. augusztus 5., péntek

Rajt

Jó ideje tervezek egy ilyen blogot indítani, és most érkezett el a tökéletes pillanat. Már egy ideje foglalkozok Gentoo-val, telepítettem már többször is, hol így, hol úgy sikerült. A legutóbbi már egészen jó volt, de aztán amikor az Unicode-ot akartam működésre bírni mélykonzolban, és a config file-ok merge-ölésénél hanyag voltam, teljesen behalt az egész (sehogy se tudtam megoldani, pedig sokszor élesztettem már fel tetszhalott állapotból), úgyhogy úgy döntöttem, hogy nekifutok még egyszer. Ez alkalommal viszont mindent dokumentálni akarok, hogy ha esetleg akad valaki, aki kezdő, de szeretne az alapjaitól megismerkedni a rendszerrel, az tudjon hova fordulni (nem mintha amúgy nem lenne elég sok leírás róla neten).
Én magam is nagyon kezdő vagyok még, a Gentoo telepítésével és konfigolásával az az elsődleges célom, hogy tanuljak. Azért tettem le a voksot a Gentoo mellett, mert egy régi, aránylag kis teljesítményű laptopon akarok egy jól működő, hatékony rendszert összehozni, erre pedig a Gentoo ideális (tudom, vannak egyszerűbb linuxos megoldások ugyanerre, de az elsődleges cél továbbra is a tanulás, ha még emlékeztek).
A terv a következő. Három "réteget" alakítok ki a rendszeren: mélykonzol, framebufferelt konzol és grafikus desktop. Mindhárom réteget úgy akarom megcsinálni, hogy használható legyen minden alapvető dologra (zenehallgatás, doksi írás és olvasás, böngészés, fejlesztés, stb.), amire egyébként képes (tehát értelemszerűen mélykonzolon nem fogok tudni filmet nézni, de framebufferelt konzolon már szeretnék). A GUI úgy néz ki Xfce-vel lesz megoldva (ha már Linus bácsi is azt használja :P). Igyekszem majd minden megmozdulást, minden fontosabb kiadott parancsot leírni a blogban, persze rövid magyarázattal ellátva.
Az első lépés, hogy a még haldokló rendszerből kinyerem az eddig dokumentált cuccokat (pl USE flagek, telepített programok nevei, stb.), hogy annyival is könnyebb dolgom legyen. Ehhez a minimal CD-t fogom használni, amit bebootolva egy parancssoros környezetben mountolni tudom a vinyót, és bele tudok nézni a fájlokba. Ezt nem írom le külön, erre úgyis szükség lesz később is. Az aktuális minimal CD-t itt találjátok (ha esetleg valaki wget-el akarja leszedni): http://distfiles.gentoo.org/releases/x86/autobuilds/current-iso/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése